Vedis Gjestemoen









 

→ Løping er lett
Kroppen din er laget for å løpe! De aller fleste kan løpe, uansett om man er vant med det eller ikke. Er du i dårlig fysisk form kan du starte med rask gange, og sakte men sikkert utvikle det til å bli lett jogg eller løp. Er det for tungt å jogge eller løpe sammenhengende over lengere tid? Da kan du løpe i intervaller! Det viktigste er å finne en form som passer til deg og ditt utgangspunkt.
 

→ Løping er enkelt
Det er ikke komplisert å løpe. Det krever et minimum av utstyr, du bestemmer selv hvor langt og fort du vil løpe og treningen starter rett utenfor inngangsdøra di. Har du et par gode joggesko kommer du langt!



 

→ Løping er godt for kroppen
Du styrker både hjerte, lunger, muskler og benbygning når du løper. Kroppen blir sterkere, du blir mer robust og tåler mer av utfordringene som møter deg i hverdagen.

 

→ Løping er effektivt
Løping er en av de mest energikrevende treningsformene! 30 min med løping, og du har forbrent et stort antall kalorier samtidig som kondisjonen får kjørt seg godt. Med høy intensitet kan du også forbedre oksygenopptaket, som fører til økt prestasjon på flere arena.  Prioriter en løpetur dersom du ønsker effektiv kondisjonstrening!




 

→ Løping gir god samvittighet
Etter en treningsøkt med løping kan du legge deg på sofaen med god samvittighet. Du har gjort en god innsats, utfordret deg selv og forbedret formen din. Klapp deg selv på skulderen, og ros deg selv ? godt jobbet!
 

→ Løping holder vekta stabil
Du forbrenner mange kalorier når du løper, noe som vil hjelpe deg å holde vekta der du vil den skal være. Når du løper kan du forbrenne mellom 500 og 1000 kalorier i timen! Det er med andre ord fantastisk bra å løpe dersom vektnedgang eller stabilisering av vekta er et mål.
 

→ Løping kan gi deg «runner?s high»
Noen løpere opplever en følelse av letthet, overskudd, velbehag og godt humør etter en løpeøkt. En forklaring på dette kan være endorfinene som produseres under løping, som påvirker spesifikke områder i hjernen med økt aktivitet. Under en «runner?s high» oppleves alt som mer intenst, man får en følelse av at man svever og kan fortsette i det uendelige.
 

 

→ Løping reduserer risikoen for livsstilssykdommer
Løping senker blodtrykket, og reduserer sjansen for blodpropp og hjertestans! Med andre ord er løping en aktivitet som i høyest grad kan bidra til et friskere og lengere liv, med økt livskvalitet.

 

→ Løping reduserer stress
Når du løper, frigjøres flere hormoner som effektivt motvirker både stress og depresjon. I en hektisk og stressende hverdag er det lett å bortprioritere løpeøkten, men i realiteten er den beste medisinen å snøre joggeskoene og begi seg ut på en liten løpetur ? enten det er ute eller inne på mølla.

 

→ Løping styrker skjelettet
Når du løper, bærer du din egen kroppsvekt. Det vil si at du må flytte din vekt med ganske stor kraft for hvert skritt du tar. Dette styrker skjelettet ditt, og vil blant annet bidra til å minske faren for benskjørhet! Kroppen blir sterkere, du blir mer robust og tåler mer av utfordringene som møter deg i hverdagen. En løpeøkt i dag er derfor en god investering i kroppen du skal ha når du blir eldre.

 

Kom over disse tipsene på hjemmesiden til 3T-Trening. Pleier du å jogge en del?


  


Navn:
Husk meg?
E-post:

Bloggadresse:

Kommentar:




Dette designet er laget av http://katrineaastorp.blogg.no




Vedis C. Gjestemoen


Image and video hosting by TinyPic
Jeg heter Vedis C. Gjestemoen & kommer fra en liten by ved navnet Kongsberg, for tiden går jeg treningslinjen på nhfs. Her inne vil du se en del bilder og videoer, kanskje bli litt inspirert? Jeg er hvert fall veldig interesert i klær, sminke, hudpleie og interiør. Så jeg er godt oppdatert på hva ''det siste'' er, vil jeg tørre å påstå. Om du har noen spørsmål eller vil ta kontakt: looveblogg@hotmail.no.

Legg meg til som venn




Arkiv


· Februar 2017 · Mars 2016 · August 2014 · Mars 2014 · Februar 2014 · Oktober 2013 · Desember 2012



Kategorier


· Blogg



Søk i bloggen




Linker


· blogg.no · Få din egen blogg!



Design







Denne bloggen er personlige ytringer fra utgiver av bloggen. All bruk av bilder, tekst eller video fra bloggen må avtales med bloggens ansvarlige utgiver.
Bloggen ligger på
blogg.no og annonser på bloggen selges av Mediehuset Nettavisen. Ansvarlig redaktør for Mediehuset Nettavisen er Gunnar Stavrum.

hits